𝓞𝓾𝓻 𝔀𝓸𝓻𝓵𝓭 . جهان من

𝓞𝓾𝓻 𝔀𝓸𝓻𝓵𝓭 . جهان من

۱۵ مورد از بهترین جشنواره های جهان

 

بهترین جشنواره های دنیا

آشنایی با بهترین جشنواره های دنیا

همانطور که می دانید مجموعه ای از آداب و رسوم و اعتقادات مذهبی مردم اغلب سبب پدید آمدن جاذبه های گردشگری در هر شهر و کشوری می شود. در این میان در سراسر دنیا جشنواره های معروف زیادی وجود دارد که سالانه به منظور برگزاری آن ها افراد زیادی به سمت محل برگزاری آن ها رهسپار می شود. این جشنواره ها با حضور مردم با شور و هیجان بیشتری همراه می شود و درآمدهای اقتصادی فوق العاده ای هم برای کشور مقصد فراهم می آورند، چرا که دست فروش ها و غذاهای خیابانی بسیاری در حین اجرای مراسم به فروش محصولات خود می نمایند و همینطور اگر حداقل برای دو روز هم هر مسافری در این شهرها بماند در صنعت هتلداری آن ها گام موثری برداشته می شود. در این مطلب از مجله ی گردشگری الی گشت قصد داریم تعدادی از بهترین جشنواره های دنیا را خدمتتان معرفی نماییم.

بهترین جشنواره های دنیا

۱- فستیوال فانوس‌های شکوفه‌ی گیلاس ژاپن

 

یکی از زیباترین مناظر طبیعی که در ژاپن می توانید مشاهده شکوفه های گیلاسی است که در باغ های درختان گیلاس پدید می آیند. تماشای شکوفه ها رویدادی بزرگ محسوب می شود که حتی سرویس های خبری ملی نقشه مراحل رشد این شکوفه ها را تعقیب می کنند و این زمانی است که مردم ژاپن اندوخته های خود را بیرون می آورند و تصمیم به برگزاری جشنواره ای به همین نام نیز گرفته اند. محل برگزاری این جشنواره در سراسر ژاپن است اما بهترین منطقه یوشینو در استان نارا است. به طور کلی هر جا که یک درخت گیلاس به شکوفه نشسته باشد جشنی در پای آن گرفته می شود.

زمان برگزاری جشنواره شکوفه گیلاس ژاپن از ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ الی ۲۱ فروردین در شهر توکیو است.

فستیوال فانوس‌های شکوفه‌ی گیلاس ژاپن

 ۲- فستیوال پنیر کوپر هیل چرخان درانگلستان

در تعطیلات بهاری در شهر Gloucester ، انگلستان کمی دیوانه می شود! در این فستیوال، شرکت کننده ها، یک چرخ از پنیر گوسفند را که ۹ پوند وزن دارد، در یک تپه ی ۲۹۵ فوتی دنبال می کنند. گفته می شود سرعت این چرخ در جاهایی به ۷۰ مایل در ساعت هم می رسد. هنوز معمای برگزاری پشت این فستیوال مشخص نیست. جالب است بدانید هر ساله در این فستیوال، دست و پاهای زیادی برای رسیدن به چرخ شکسته می شود!

فستیوال پنیر

۳-  فستیوال فانوس Yi Peng تایلند | Yi Peng And Loy Krathong

تایلند بعد از چین مهد برگزاری جشنواره های مختلف می باشد. یکی از این جشن ها فستیوال فانوس  Yi Peng است که در ناحیه تایلند شمالی برگزار می گردد. در طی این جشنواره راهبان دعاهایی را زیر لب می خوانند و نمایش هایی را اجرا می نمایند که بسیار محسور کننده است. رویدادهای حاشیه این جشنواره عبارتند از: راهپیمایی های پر شور مزین به نور، نمایش های موزیکال، ملکه های زیبایی، رقص های سنتی، مسابقات ساخت فانوس، آتش بازی، و انواع و اقسام غذاها که در طی این مراسم طبخ می شود و به فروش می رسد.

زمان برگزاری این جشنواره فانوس تایلند از ۱۲ الی ۱۴ آبان در شهر چیانگ مای است.

نکته مهمی که درباره جشنواره فانوس تایلند باید بدانید این است که این جشنواره در اوایل زمستان برگزار می شود و این که سال به سال بتوانید سردربیاورید درست در چه زمانی برگزار می شود از قصد سفر کردن به این کشور سخت تر است.

جشنواره فانوس در شهر پینگسی در تایوان

۴- جشنواره موسیقی جاز | New Orleans Jazz Festival

در سرتاسر دنیا جشنواره های موسیقی زیادی برگزار می شود با این حال بدون شک یکی از شناخته شده ترین آن ها جشنواره موسیقی جاز نیواورلئان است. این جشنواره هر ساله در فصل بهار و امسال بین روزهای ۲۷ آپریل تا ۶ می خواهد بود و در آن هنرمندان مشهوری هنرنمایی خواهند کرد، جشنواره موسیقی جاز مطمئنا یکی از بهترین جشنواره های دنیا است.

۵- فستیوال هولی در هند

هولی فستیوال معروف رنگ هاست که در هند و در اوایل فصل بهار برگزار می شود. هولی یکی از بهترین جشنواره های دنیا است که در واقع جشن رنگ ها نمادی از پیروزی بر بدی هاست. در این فستیوال، مردم رنگ های مختلفی را به طرف هم می پاشند و رنگ های ترکیب شده با آب را در میان جمعیت و در هوا اسپری می کنند. این فستیوال به قدری مشهور است که هر ساله افراد زیادی از قسمت های مختلف دنیا به هند سفر می کنند تا شروع سال جدید را به سبک هندی ها و همراه آنان جشن بگیرند. هولی فرصت خوبی برای هیجان گم شدن در رنگهای زیباست.

فستیوال هولی در هند

۶- فستیوال هنری Ágitagueda

Ágitaguedaجشنی زیبا و هنری از چترهای خوشرنگِ که از سال ۲۰۱۲ در شهر آگوئدا پرتغال برگزار می شود. هرسال با شروع شدن این مراسم در ماه جولای، خیابون های شهر آگوئدا، فوق العاده جذاب و دیدنی می شوند. علاوه بر اینکه چترهای رنگارنگ، شهر را تزئین کردند، از عابرین در برابر تابش مستقیم نور خورشید هم محافظت می کنند، انگار شهر دست و پا در آورده و هر جا بروید، با یک چتر رنگی، مراقب پوست شما است.

۷- فستیوال روشنایی زمستانی ژاپن | Winter Light Festival

جشنواره نور زمستانی ژاپن یکی از بهترین و زیباترین چراغانی های زمستانی کشور ژاپن به شمار می آید. پارک گیاه شناسی تفریحی نابانا نا ساتو که در شهر کوانا واقع شده، باغ های به دقت تزئین شده و گلخانه های عظیم چشمگیری را به نمایش می گذارد. این پارک در فصل بهار با طیف وسیعی از گل های مختلف، شکوفه ها و درختان آلبالو، از جمله ردیف ردیف گل های لاله، بنفشه های رنگارنگ و عطری و بابونه به طور رنگارنگی مزین می شود. جشنواره نور زمستانی ژاپن از ۲۳ مهر ۱۳۹۷ الی ۱۱ فروردین در کووانا برگزار می شود.

جشنواره روشنایی در ژآپن

۸- فستیوال فراری دادن زمستان در مجارستان

در جنوب کشور مجارستان شهری به نام موهاچ وجود دارد که در پایان ماه فوریه در آن فستیوالی با نام فراری دادن زمستان برگزار می شود و مردم این شهر برای رها شدن از سرمای زمستان جشنی برپا می کنند. در طی اجرای این نمایش مردم لباس های سنتی و ترسناک بر تن می کنند و روانه راهپیمایی هایی در طول خیابان می شود و به بهار خوش آمد می گویند.

فستیوال فراری دادن زمستان در مجارستان

۹- فستیوال بین‌المللی دیدار در آسمان مونته پیانا در ایتالیا

یکی از ترستاک ترین فستیوال های جهان که واقعا باید شجاع باشید تا به سمت آن بروید فستیوال بین المللی دیدار در آسمان مونته پیانا در ایتالیا است. در طی این جشن شرکت کنندگان باید ساعات زیادی را در سراسر کوه های آلپ ایتالیا به صورت معلق حرکت کنند. هدف از اجرای چنین نمایشی ادای احترام به سربازان کشته شده در طول جنگ جهانی اول می باشد.

فستیوال بین‌المللی دیدار در آسمان مونته پیانا

۱۰- فستیوال گوجه ‌فرنگی اسپانیا

در آخرین چهارشنبه ی ماه آگوست در اسپانیا جشنواره ای معروف به نام گوجه فرنگی برگزار می گردد. این جشن در نزدیکی شهر والنسیا اجرا می شود و ده ها هزار نفر از سراسر دنیا به این شهر می آیند تا دور هم جمع شوند و ۱۰۰ تن گوجه فرنگی را در حین نبرد خیابانی به سمت همدیگر پرتاب کنند.

فستیوال گوجه ‌فرنگی اسپانیا

۱۱- فستیوال برف ساپورو در ژاپن

از دیگر جشن هایی که در کشور ژاپن برگزار می شود فستیوال برف ساپورو است که در آن میلیون ها نفر برای تحسین مجسمه های یخی ساخته شده جمع می شوند. این فستیوال هر ساله در دوم فوریه برگزار می گردد و در کنار آن استوبرد سواری و مسابقات دیگری هم اجرا می گردد. ارتفاع هر کدام از مجسمه هایی که در این جشنواره مشاهده می کنید به ۱۵ متر می رسد و برف هم از مکان های مختلفی نظیر شهر ساپورو به این پارک آورده می شود.

نکات مهم برای شرکت در جشنواره برف ساپورو

  • به خاطر داشته باشید که لباس گرم بپوشید و تمام لوازم حیاتی مورد نیاز در هوای سرد را به همراه داشته باشید.
  • در مراسم رای ‌گیری برای انتخاب بهترین مجسمه‌ های یخی در سوسوکینو شرکت کنید. شرکت در این مراسم برای عموم آزاد است.
  • تا تاریک شدن هوا در مکان برگزاری جشنواره بمانید تا مجسمه‌های یخی را در حالی ‌که چراغانی شده ‌اند، تماشا کنید. چراغانی مجسمه‌ها در پارک Odori تا نیمه شب و در سوسوکینو تا ساعت ۱۰ شب روشن است.

فستیوال برف ساپورو

۱۲- فستیوال بین‌المللی بالن آلبوکورکو در آمریکا

در این فستیوال بین المللی که به مدت ۹ روز در آمریکا برگزار می گردد، بیش از ۵۰۰ بالن هم به آسمان فرستاده می شود. اینکه صبح خودت رو برسونی به محوطه فستیوال و تا غروب و خسته شدن آسمون از میزبانی این همه بالون، یک دل سیر رنگ و شادی رو نگاه کنید، می تواند بهترین تجربه برای هر بازدید کننده ای باشد.

فستیوال بین‌المللی بالن آلبوکورکو

۱۳- فستیوال روز مرگ در مکزیک

در اول و دوم ماه نوامبر در مکزیک جشنواره ای با نام روز مرگ برگزار می شود که در طی آن افراد با عزیزانشان تجدید دیدار می کنند. در بیشتر روستاهای سرخپوستی این کشور محراب هایی ساخته می شود که بر روی آن توسط ماریاچی ها رقص و پایکوبی برگذار می شود. البته این شادی برای مرده ها، ریشه در اعتقاد اونها داره و یه جورایی احترام گذاشتن به حساب میاد! زمان برگزاری این فستیوال هم بین تاریخ های ۲۲ اکتبر تا ۲ نوامبر بمی باشد و مردگان به دیدار بستگانشون می آیند. عده ای این جشنواره را ترسناک می دانند اما اینطور نیست چرا که ادای احترامی به مردگان می باشد.

فستیوال روز مرگ در مکزیک

۱۴- فستیوال فوجی شیبازاکورا ژاپن

در پارک هیتسوجیاما در ژاپن فستیوالی به عنوان شیبازاکورا برگزار می شود که در طی آن فرشی از گل های زیبا و خوشبو که حدود ۴۰۰ هزار گل در آن وجود دارد در پارک پهن می شود. این جشنواره در فصل بهار و در بین ماه های آوریل تا می نیز برگزار می گردد.

فستیوال فوجی شیبازاکورا ژاپن

۱۵- فستیوال فیل جیپور هند

به طور سالیانه جشنواره ای در شهر صورتی رنگ جیپور برگزار می شود که در آن فیل ها را رنگ آمیزی می کنند و مطابق با آموزش هایی که به آن ها داده اند به اجرای نقش می پردازند. جالب است بدانید که فیل بخشی جدایی ناپذیر از سبک زندگی و فرهنگ ساکنین جیپور است.

این فستیوال معمولا همزمان با جشن رنگ ها یا فستیوال هولی هند برگزار می شود و ترکیب این دو جشن با یکدیگر فضایی رنگارنگ و زیبا ایجاد می کند. جشنواره فیل ها به طور کلی در ساعت ۴ بعدازظهر شروع می شود و تا ۸ شب ادامه پیدا می کند.

 

10 نابترین جشنواره های دنیا

 

 

جالبترین جشنواره ها

 

  • sama mohammadi

فارسی

Comments (۰)

No Comment has been submitted yet!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
𝓞𝓾𝓻 𝔀𝓸𝓻𝓵𝓭 . جهان من

𝓌𝑒 𝒶𝓇𝑒 𝒽𝓊𝓂𝒶𝓃 𝓌𝒾𝓉𝒽 𝒹𝒾𝒻𝒻𝓇𝑒𝓃𝓉 𝒸𝑜𝓁𝑜𝓇𝓈,𝓁𝒶𝓃𝑔𝓊𝒶𝑔𝑒𝓈,𝓈𝓀𝒾𝓁𝓁𝓈 𝒶𝓃𝒹... 𝒷𝓊𝓉 𝓌𝑒 𝒶𝓁𝓁 𝒽𝒶𝓋𝑒 𝓈𝒶𝓂𝑒 𝓉𝒽𝒾𝓃𝑔 𝓌𝑒 𝒶𝓁𝓁 𝓁𝒾𝓋𝑒 in earth

Categories
Daily Links