𝓞𝓾𝓻 𝔀𝓸𝓻𝓵𝓭 . جهان من

𝓞𝓾𝓻 𝔀𝓸𝓻𝓵𝓭 . جهان من

مکان های دیدنی چین

امروزه اغلب آژانس های گردشگری سعی می کنند تور چین را در لیست مهم ترین برنامه های خود قرار داده و برای بازدید از جاهای دیدنی چین یک برنامه واضح و طبقه بندی شده داشته باشند. بازدید از مکان های دیدنی چین در یک مسافرت چند روزه امکان پذیر نیست و شما صرفا می توانید بخش محدودی از این جاذبه ها را از نزدیک ببینید و این امر برمی گردد به وسعت کشور چین و تمدن شکوه مندی که در طول تاریخ داشته است.
چین به عنوان یکی از بزرگ ترین کشورهای جهان بخش عظیمی از جمعیت انسانی این کره خاکی را در خود جای داده و با توجه به تمدن بزرگی که از آن نام بردیم، هزاران جاذبه باستانی، تاریخی، طبیعی و مدرن دارد که می تواند مقدمات یک سفر اعجاب انگیز را برای شما فراهم آورد. سفر به چین و بازدید از جاهای دیدنی این کشور خاطره ای بیادماندنی خواهد بود که هرگز از خاطرات شما حذف نمی گردد.

 

جاهای دیدنی چین

 

مکان های دیدنی چین

کشور چین که با نام جمهوری خلق چین در مجامع رسمی و سیاسی شناخته می شود یکی از شکوفاترین نظام های اقتصادی در سطح جهان را دارد و اگر بخواهیم به تمدن قدرتمند این کشور در عهد باستان اشاره کنیم باید بگوییم علاوه بر تاریخ درخشان در سده های گذشته، روزگار قدرتمندی را در دوره معاصر نیز سپری می کند. بنابراین در زمره محدود نظام هایی قرار دارد که تاریخ کهن و معاصر خود را با قدرت و عظمت چشم گیری گذرانده است.
روزهای طولانی طول می کشد اگر بخواهیم تمامی مکان های دیدنی چین را به شما معرفی کنیم، به همین علت تصمیم گرفته ایم در این مقاله به معرفی مهم ترین جاذبه های گردشگری چین بپردازیم که اغلب جنبه طبیعی یا تاریخی دارند. 
اصولا یک مسافرت مطلوب به این کشور حداقل باید به بازدید از دو یا چند نمونه از موارد ذیل منتهی شود تا بتوانید عظمت این کشور آسیایی را دریابید. در ادامه مهم ترین مکان های دیدنی کشور چین را به شما معرفی می کنیم.

 

 

شهر ممنوعه چین

شهر ممنوعه در پکن (Forbidden City Beijing) نام منطقه ای در پایتخت چین و مجموعه ای است از قصرهای باشکوه و دیدنی امپراتورهای چینی در دوره مینگ و از آنجایی که ورود تمامی اشخاص به غیر از خاندان سلطنتی به آنجا ممنوع بوده است بدین عنوان شناخته می شود. 
تاریخ ساخت شهر ممنوعه که چهارده سال زمان برده است، به سال 1406 میلادی باز می گردد و سلسه مینگ برای 5 قرن در این شهر سکان حکومت را در دست داشته اند. 
شهر ممنوعه در زمینی به مساحتی 72 هکتار و به شکل مستطیل در ابعاد 961 متر در 753 متر ساخته شده است و دیواری ده متری به عنوان یک دژ مرتفع و مستحکم آن را احاطه کرده است؛ یک رودخانه به مثابه خندق نیز در بیرون این دیوار جاری است. 
رنگ بندی شکوهمند و اسرار آمیزی در سراسر قصرها به چشم می خورد. بد نیست بدانید که میلیون ها کارگر چینی در ساخت این شهر بکار گرفته شده اند و میلیون ها مصالح ساختمانی از نقاط دور دست به این منطقه آورده شده است تا قصر پادشاهان خاندان مینگ را شکوهمندتر کنند.
سه قصر مهم شهر ممنوعه با نام های قصر تای حه، قصر جون حه و قصر بایو حه دارای معماری ها و تزئینات فوق العاده ای هستند که در طراحی آن ها از نماد اژدها نیز استفاده شده است. رنگ زرد و قرمز به عنوان مهم ترین رنگ هایی شناخته می شوند که با بهره گیری از طراحی یک اژدها برای رنگ آمیزی قصرهای شهر ممنوعه چین بکار رفته اند. 
بخشی از این قصرها محل امور سیاسی، برخی دیگر محل اقامت و برخی نیز برای برگزاری جشن ها ساخته شده بودند و در این میان نیز باغ رویایی شهر ممنوعه به عنوان تفرجگاهی برای خاندان سلطنتی شناخته می شد. 
شهر ممنوعه چین در طول زمان مورد حملات بسیاری واقع گشت و بخش هایی از معماری پرشکوه خود را از دست داد، اما همچنان زوایای بسیار زیادی از هنر و معماری چینی در این شهر دیده می شود. این منطقه دیگر یک شهر ممنوعه نیست و از سال 1924 به عنوان یک موزه تاریخی و جاذبه گردشگری محسوب می گردد و ورود به آن برای عموم آزاد است. 

 

شهر ممنوعه ی چین

 

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین یکی از شگفتی سازترین جاذبه های گردشگری در سطح جهان محسوب می گردد. این دیوار به عنوان معروف ترین جاذبه کشور چین و تور پکن نیز شناخته می شود و چیزی در حدود 2700 سال قدمت دارد، البته ناگفته نماند که ساخت این دیوار صرفا در یک سال و یا توسط یک پادشاهی صورت نگرفته است و بنابراین برخی از نقاط آن قدمت کمتر و برخی نیز قدمت بیشتری دارند.
دیوار چین به طول 21.196 متر از میان جنگل ها، کوه ها، دشت ها و رودخانه ها می گذرد و جلوه فوق العاده ای را در میان عکس های هوایی و فضایی ایجاد می کند. ارتفاع این دیوار در تمامی بخش ها یکسان نیست اما به طور میانگین می توان گفت در اغلب نقاط دارای یک ارتفاع شش الی هفت متری و پهنای آن نیز در حدود ش و نیم متر است. سهم سلسه مینگ در ساخت این دیوار بیش از سایر سلسه های چین است.
این دیوار به علت ارتفاع بلند و طول بسیار زیادی که در مناطق شمالی کشور چین دارد نقش مهمی در دفاع نظامی و سیاسی از حکومت های چین ایفا کرده است، اما بد نیست بدانید که بیش از 400 هزار نفر کارگر در زمان ساخت این بنا جان خود را به علت خستگی و بیماری ناشی از کار زیاد از دست داده اند و در میان همین دیوار نیز دفن شده اند. 
این دیوار که شامل بخش های مختلفی می شود از کوه هوآ در نزدیکی داندونگ در جنوب شرقی استان لیائونینگ آغاز شده و به غرب جیوچوان در استان گانسو می رسد و شامل بخش های ذیل است:

  • دیوار چین در پکن
  • دیوار چین در گانزو
  • دیوار چین مغولستان داخلی
  • دیوار چین در لیائولینگ
  • دیوار چین نینگ شیا
  • دیوار چین در شاآنشی
  • دیوار چین در شانشی
  • دیوار چین در تیانجین

بنابراین شما صرفا می توانید از بخش های محدودی از دیوار چین بازدید کنید، چرا که طول این دیوار از شهرهای بسیار زیادی می گذرد و شما به علت عدم استفاده از وسایل حمل و نقل بر روی دیوار قادر به پیمودن تمام مسافت به صورت پیاده نخواهید بود. گذشته از این که برخی از مناطق دیوار بزرگ چین نیز غیر قابل بازدید هستند. این دیوار در سال 1987 به ثبت جهانی یونسکو رسیده است.

 

دیوار چین

 

موزه ملی چین

National Museum of China یا همان موزه ملی چین در شهر پکن قرار دارد و شما با شرکت در تور پکن می توانید از این موزه زیبا بازدید کنید. موزه ملی چین در زمره یکی از زیباترین موزه های ملی در سطح جهان قرار دارد که در طول تاریخ خود دچار تغییر و تحولات بسیار زیادی شده و امروزه در یک بنای مدرن با هنر فوق العاده زیبایی که آثار هنرمندان چینی است از گردشگران داخلی و خارجی استقبال می کند.
در این موزه گنجینه های متعددی از هنر نقاشی، خطاطی، برنز کاری، یشم، تندیس های بودائی و ... به چشم می خورد که در تقابل با فضای مدرن ساختمان موزه یک تضاد دل انگیز را خلق کرده اند. ساختمان های متعددی در آخرین بازسازی های صورت گرفته بر روی این پروژه بنا شده اند که بخشی از مجموعه به حساب می آیند و با نمای آجری، چوبی، برنز و سنگ چشم هر بیننده ای را به خود خیره می سازند.

 

در این موزه آثار باستانی و تاریخی بسیار زیادی به چشم می خورد که قدمت برخی از آن ها به میلیون ها سال پیش باز می گردد. در موزه ملی چین می‌توانید از یادگاری های دوره Yuanmou Man که متعلق به یک و نیم میلیون سال پیش هستند گرفته تا یادگاری های دوران Qing Dynasty که آخرین امپراتوری آن ها بود بازدید کنید که در حدود 820 تکه هستند و هرکدام از آن ‌ها در بخش های مختلفی از موزه ملی چین قرار گرفته اند. 
گلدان برنز و بسیار زیبای سه هزار ساله ای که در این موزه وجود دارد یکی از پرطرفدارترین آثار تاریخی موزه ملی چین است. دندان Yuanmou Man با قدمتی بیش از یک و نیم میلیون سال یکی دیگر از عجیب ترین آثار تاریخی است که در این موزه نگهداری می شود. قطعات برنزی که در خرابه های آرامگاه سلطنتی شایینگ یافت شده است نیز در این موزه نگهداری می شوند.

 

موزه ملی چین

 

سربازان سفالی چین

سربازان سفالین یا ارتش تراکوتا نام یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری است که می توانید در تور چین از آن بازدید کنید. اگر در مسافرت به کشور چین از این اعجوبه باستانی بازدید نکنید قطعا مسافرت خود را به صورت نیمه کاره رها کرده و هیجان واقعی در مسافرت به این کشور اسراسر آمیز را درک نکرده اید. 
این جاذبه حیرت انگیز توسط کشاورزان چینی و در منطقه ای باستانی از شهر ژیان کشف شده است که تقریبا 660 مایل تا پکن فاصله دارد.
این سربازان در سه دسته مجزا و به صورت سربازان پیاده نظام، سربازان سواره نظام و افسران و درجه داران طراحی شده اند و آن چیزی که حیرت همگان را برمی انگیزد تفاوت صورت تمامی سربازانی است که در این جاذبه تاریخی به چشم می خورند. 
قطعا طراحی 8000 سرباز سفالی بدون آنکه چهره آن ها از یک طراحی همسان الگو گرفته باشند کار دشواری خواهد بود. هرچند برخی از سربازان آسیب های جدی دیده اند و دارای سر یا سایر اعضای بدن نیستند، اما بخش قابل توجهی از این جاذبه گردشگری که سال ها زیر خاک دفن شده بود سالم مانده است و حتی شامل بسیاری از ابزارآلات جنگی به صورت سفالین نیز می شود.

 

سربازان سفالی چین

 

منطقه هوآنگ لونگ چین

از مهم ترین جاذبه های تاریخی و باستانی کشور چین که بگذریم، باید نگاه ویژه ای به جاذبه های طبیعی و بسیار زیبای این کشور نیز داشته باشیم. حوضچه های بسیار زیبای این منطقه به صورت طبیعی رنگارنگ بوده و حاله ای از رنگ های ابر و بادی به علت جریان اندک آب چشمه نیز در آن ها ایجاد شده است. این حوضچه ها، آب های زلال یکی از چشمه های آب گرم هوانگ لونگ را در میان جنگل و کوه های منطقه به گردشگران ارائه نموده است.
تماشای این حوضچه های رنگی که کاملا طبیعی هستند یکی از هیجان انگیزترین تفریحاتی است که همه ساله میلیون ها گردشگر خارجی و داخلی را به سمت این منطقه می کشاند. این حوضچه ها در میان رشته کوه های مین و تقریبا در میانه سرزمین چین در پارک ملی دره جیوژای چین واقع شده اند و با توجه به اینکه رنگ اغلب آن ها متمایل به زرد است و اژدهای زرد نیز در زبان چینی به هوانگ لونگ نوشته و خوانده می شود، بنابراین از این نام برای نامگذاری چشمه آب گرم و حوضچه های رنگی آن استفاده کرده اند.
زیبایی های منطقه هوانگ لونگ صرفا به این حوضچه ها ختم نمی شود، بلکه دره بسیار زیبای مینیگوی نیز جاذبه دیگری است که در مسافرت به منطقه هوآنگ لونگ چین باید از آن دیدن کنید. قله های برف اندود و جنگل های بکر و انبوه منطقه نیز گزینه های دیگری هستند که در مجموع یک منطقه تفریحی و گردشگری متفاوت را در چین خلق کرده اند که به منطقه حفاظت شده هوآنگ بونگ چین شهرت دارند. این منطقه در سال 1992 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

 

منطقه هوآنگ لونگ چین

 

معبد بهشت چین

معبد بهشت (Temple of Heaven) در جنوب شهر پکن واقع شده و تقریبا 500 سال قدمت دارد و ساخت آن به دوره مینگ و چینگ باز می گردد که با هدف پرستش آسمان ساخته شد. معبد بهشت چین در زمره یکی از سالم ترین آثار تاریخی در سطح جهان قرار دارد و به جرات می توان گفت توانسته است تمامی زوایا و ابعاد معماری خود را حفظ کند و پس از گذشت پنج قرن هیچ گونه اثری از کهنگی و قدمت زیاد در آن دیده نشود. 
امپراتور یانگل (Yongle Emperor) در سال 1420 دستور ساخت شهر ممنوعه را صادر کرد و به همراه آن نیز دستور داد تا عبادتگاهی برای پرستش آسمان ساخته شود، چرا که وی خود را فرزند آسمان می دانست. بسیاری از عبادت چینی های منطقه و بخصوص کشاورزان برای دریافت محصول بهتر و قربانی کردن حیوانات در این معبد صورت می گرفت. معبد بهشت تا سال 1900 بزرگترین و مهم ترین عبادت گاه چینی ها به شمار می رفت. 
شاید قدری تعجب برانگیز باشد، اما مساحت این معبد با دو میلیون و هفتصد و بیست هزار متر مربع حتی از مساحت شهر ممنوعه نیز بیشتر است و این امر نشان دهنده توجه مردم چین در زمان های گذشته به دین و مذهب بوده است. 
معبد بهشت از دو محوطه داخلی و خارجی تشکیل شده و ساختمان های اصلی شامل تالار دعای برداشت محصول (Hall of Prayer for Good Harvests)، گنبد آسمان پادشاهی (Imperial Heavenly Vault) و محرابی مدور (Circular Mound Altar) هستند.
معبد بهشت چین که در سال 1998 به صورت رسمی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت تماما از چوب ساخته شده است و ایدئولوژی طراحی آن نیز اشاره ای به وسعت آسمان و زمین دارد. یکی از مهم ترین ابعاد خلاقیت در این بنا زمانی است که در مرکز دایره محراب مدور بایستید که پس از آن صدایی می‌ شنوید که به گفته بومی های این منطقه، پژواکی از هسته زمین و یا نوایی از آسمان است. شما با سفر به کشور چین و بازدید از این معبد می توانید شنیدن امواج این صدا را تجربه کنید.

 

معبد بهشت چین

 

رود یانگ تسه چین

بزرگ ترین رود جنوب شرق آسیا، رودخانه یانگ تسه نام دارد که از شرق این کشور سرچشمه می گیرد و به سمت بخش های غربی جریان دارد. این رودخانه بعد از رودهای آمازون و نیل به عنوان بزرگ ترین رودخانه جهان شناخته می شود. 
رود تسه یانگ به طول تقریبی 6300 کیلومتر نواحی شمالی و جنوبی چین را از یکدیگر جدا می کند و کرانه های آن در طول تاریخ به عنوان مهم ترین اقامتگاه مردم بومی کشور چین شناخته می شد چرا که آب فراوان و خاک حاضلخیز به آن ها امکان زندگی پر رونقی را داده بود. 
یانگ تسه به معنی فرزند اقیانوس است و نام آن در تمامی متون تاریخی کشور چین اعم از ابعاد فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی به چشم می خورد. سد سه دره به عنوان بزرگ ترین سد جهان در پشت آب های این رود خروشان ساخته شده است که علاوه بر تامین شرایط مساعد برای کشتی رانی، از احتمال وقوع سیل در مناطق پایین دست نیز جلوگیری می کند.
اکوسیستم جانوری این رودخانه شامل گونه های در حال انقراض همانند دلفین های رودخانه یانگ تسه و گونه های منقرض شده ماهی دریایی چینی است که می توانید تعداد بسیار زیادی از انواع تمساح های چینی، ماهی خاویاری و مواردی از این قبیل را مشاهده کنید. 
گفته می شود کرانه های این رود که امروزه با نام رسمی چانگ جیانگ شناخته می شود اولین محلی است که انسان ها برنج را به صورت یک کشت فصلی در آورده اند و از آن برای رفع نیازهای روزمره و رونق تجاری استفاده کرده اند.

 

رود یانگ تسه چین

 

کوه اِمی و بودای بزرگ چین

مجسمه بزرگ بودا واقع در کوه امی که با عنوان کوه داگوانگ مین نیز شناخته می شود، یکی از جاذبه های توریستی کشور چین است. این کوه در جنوب استان سی چوان در جنوب غرب چین و در ناحیه گذر از حوضه سی چوان به فلات چینگ های–تبت قرار دارد. 
قله وانگ فو به معنای (ده هزار بودا) نیز در این منطقه است که در مجموع باعث شده اند از این کوه به عنوان یک کوه اسرار آمیز نام برده شود. در این کوه تاریخ، فرهنگ، هنر و طبیعت با یکدیگر در آمیخته اند و یک جاذبه گردشگری منحصر بفرد را در دل کوه های امی تشکیل داده اند. 
پوشش گیاهی و جانوری این منطقه نیز در نوع خود بی نظیر است چرا 87 درصد از منطقه دارای پوشش جنگلی بکر و انبوه است. در این کوه 3200 نوع گیاه و 242 نوع گیاه دیگر از خانواده گیاهان رده بالا و نادر یافت می شود که در مجموع می توان آن ها را شامل ده درصد از تنوع پوشش گیاهی در چین دانست. در کنار این ها باید به 2300 نوع حیوان نیز اشاره کرد که در کوه امی مشاهده می شوند.
از پوشش گیاهی و جانوری منطقه که بگذریم آن چیزی که سالانه میلیون ها گردشگر را به سمت این منطقه می کشاند مجسمه بسیار بزرگ بوداست که تقریبا 70 متر ارتفاع دارد. مجسمه بودای سنگی یا له شان در قله سی لوان و در شرق کوه قرار دارد. 
آغاز ساخت آن به سال 713 میلادی و اتمام آن به 90 سال بعد باز می گردد. این مجسمه در کناره های کوه و رو به روی رود کنده کاری شده و بزرگترین مجسمه سنگی بودا در سطح جهان است.

 

کوه اِمی و بودای بزرگ چین

 

باغ وحش پکن

باغ وحش پکن یکی از جاذبه های توریستی و گردشگری در کشور چین است که حتی دولت این کشور نیز هزینه های بسیار زیادی را تقبل می کند تا به نحو شایسته ای آن را تبلیغ نموده و گردشگران بسیار زیادی را به سمت این منطقه فرا بخواند. 
باغ وحش پکن در کشور چین بیش از 400 گونه جانوری را در خود جای داده و از 5000 جانور زنده دنیا که برخی از آن ها در معرض انقراض هستند مراقبت می کند.
پانداها معروف ترین و محبوب ترین جانوارانی هستند که در یک بخش خاص از این باغ وحش و تحت عنوان خانه پانداها مراقبت می شوند، چرا که در معرض انقراض قرار دارند و دولت چین سعی نموده است بهترین فضای ممکن را جهت مراقبت از این پانداها فراهم نماید. شما نیز می توانید با شرکت در تور پکن از شش پاندای زیبا و دوس داشتنی این مجموعه گسترده دیدن کنید. 
علاوه بر خانه پاناداها می توانید از آکواریم بسیار بزرگ باغ وحش پکن در کشور چین بازدید کنید. این آکواریم بسیار گسترده صدها نوع ماهی و جانور دریایی را در دل خود جای داده است که در یک آکواریم فوق العاده بزرگ زندگی کرده و شرایط همسانی همانند زندگی در دریاها و اقیانوس ها برای آنان فراهم شده است. 
این آکواریم به بخش های مختلفی تقسیم می شود که شامل آبزی، تئاتر اقیانوسی، بخش کوسه ها، سالن استخر چینی، دنیای عجایب زیر ماسه های کف دریا، تنگه برینگ و خلیج نهنگ ها و دلفین ها هستند.
در باغ وحش بزرگ شهر پکن می توانید علاوه بر نمونه های فوق از ببرهای شمال شرقی چین، گوزن میلو، میمون های طلایی، زئیر آفریقایی، بیسون های آمریکایی، خرس های قطبی، زرافه ها، کانگروها و حتی فیل ها و خرس قطبی نیز دیدن کنید. 
در کنار این مجموعه یک بنای تاریخی نیز وجود دارد که برج چانگگوآن نام داشته و شما می توانید علاوه بر لذت بردن از تفریحات باغ وحش پکن از این عمارت بسیار زیبا و شکوهمند نیز بازدید کنید.

 

بزرگترین باغ وحش دنیا

 

کوه های تیانزی چین

کوه های تیانزی یکی از مناظر عجیب و رویایی کشور چین است که همانند آن را در هیچ جای دیگر کره زمین پیدا نخواهید کرد. کوهستان تیانزی در بخش شمال غربی منطقه ولینگ یانگ دراستان هونان چین واقع شده است که مشرف به دره سوکی است. تیانزی به معنای پسر آسمان بوده و لقب سنتی امپراتور چین است .بازدید از این کوهستان توسط مسیرهای رفت و برگشت با تله کابین امکان پذیر است. 
کوهستان تیانزی دارای اشکال عجیب و غریبی است که به صورت طبیعی ساخته شده اند و انسان در پدید آوردن آن ها هیچ گونه نقشی نداشته است. تیغه های بلند سنگی، آبشارها و غارهای زیبا و در عین حال وحشتناک باعث شده اند زیبایی های کوه تانزی چند برابر شوند. 
کوه تیانزی در زمره یکی از ده منطقه برتر کشور چین برای تفریح و گشت و گذار قرار دارد. در تمامی فصول سال می توانید از منطقه تیانزی بازدید کنید، اما بعد از فصل بارندگی و به علت افزایش انبوه درختان، جلوه های حیرت انگیزی را مشاهده خواهید کرد.

 

کوه های تیانزی چین

 

آبشار دتیان چین

آبشار دتیان ( Detian Falls ) یا آبشار بان گیوک ( Ban Gioc Falls ) عریض ترین آبشار آسیا و دومین آبشار عریض در سطح جهان است که در حد فاصل مرز چین و ویتنام دارد. البته بخش های اصلی این آبشار که اصلی ترین جلوه های ممکن را ساخته اند در کشور چین واقع شده و تنها بخش محدودی از آن در قالب چند نهر کوچک در کشور ویتنام قرار دارد. 
آبهای آبشار دتیان از روی سه صخره به ارتفاع 120 متر به سمت پایین سرازیر می شوند و صحنه شگفت انگیزی را پدید می آورند. اگر در فصل بارش باران راهی کشور چین شوید شاهد سقوط آب از ارتفاعات بلند با قدرت بسیار زیادی خواهید بود که یک صحنه کم نظیر است. 
ناگفته نماند که در سایر فصل های سال که جریان آب کمتر است باز هم زیبایی های این آبشار کم نیستند و شما می توانید شاهد جریان آهسته آب از ارتفاعات 120 متری به سمت پایین باشید. 
اغلب گردشگران منطقه را افراد بومی یا چینی ها تشکیل می دهند، اما با توجه به اینکه در چند سال اخیر شاهد معرفی آبشار دتیان در وب سایت های گردشگری به صورت گسترده بوده ایم قطعا میزان گردشگران خارجی نیز افزایش خواهند یافت. 
بد نیست بدانید که امکانات رفاهی و گردشگری بسیار زیادی در این منطقه وجود دارد که از جمله مهم ترین آن ها شنا و قایق رانی است. همچنین می توان به تعداد بسیار زیاد کافه ها، رستوران ها و تعدادی هتل های مناسب با چشم انداز رویایی نیز اشاره کرد.

 

آبشار دتیان چین

 

دریاچه هزار جزیره چین

اکنون به معرفی آخرین مکانی می پردازیم که قصد داریم در این صفحه از وب سایت گردشگری خود به شما معرفی کنیم و آن چیزی نیست جز جاذبه اسرار آمیز دریاچه کیاندائو یا دریاچه هزار جزیره که در شهر چجیانگ چین و در 150 کیلومتری شهر هانگزو قرار دارد. این دریاچه طبیعی نیست و به صورت مصنوعی و بعد از تکمیل ایستگاه برق آبی در رودخانه شینان شکل گرفته است. 
شهرت این دریاچه بیش از آنکه برگرفته از زیبایی های طبیعی و جلوه های خیره کننده اش باشد در اعماق آن و به علت هزاران جزیره اسرار آمیزی است که در آن کشف شده و باعث شده است در مدت زمان اندکی به تمام جهانیان معرفی گردد. گفته می شود که 1078 جزیره بزرگ و هزاران دریاچه کوچک در این دریاچه قرار دارند. اما داستان از چه قرار است؟ این ماجرا را در بخش های پایانی مقاله تشریح کرده ایم!
دره ای در پای کوه «وو شی» قرار داشت که دو شهر باشکوه و باستانی «شی چنگ» و «هی چنگ» را دل خود جای داده بود. قدمت شهر «شی چنگ» به بیش از 1300 سال پیش باز می گردد، اما «هی چنگ» قدیمی تر است و در سال 208 میلادی ساخته شد. 
هر دو این شهر ها به عنوان قطب تجاری در کشور چین حساب می شدند، اما در سال 1959 به زیر آب رفتند و به همراه آن ها، 27 شهر، 1377 روستا و 50 هزار هکتار زمین کشاورزی به همراه هزاران خانه مسکونی نیز به زیر آب رفت. بسیاری از مردم منطقه نیز که دیگر امکان زندگی را نداشتند به سایر نقاط کشور چین مهاجرت کردند. 
هر دو این شهرها تا سال 2001 به فراموشی سپرده شده بودند تا اینکه فردی به نام کیو فنگ که مسئول گردشگری بود تصمیم گرفت یک جاذبه هیجان انگیز گردشگری را خلق کند و از بقایای این دو شهر تاریخی استفاده کرد. 
جالب است بدانید که بقایای این شهر در زیر آب همچنان سالم مانده اند و حتی شما می توانید از پله های موجود رد شده و به داخلی خانه ها بروید، اما هر بخشی از آن که از آب خارج شود به فاصله اندکی پس از برخورد با هوای بیرون دچار پوسیدگی شده و از بین می رود. 

 

دریاچه هزار جزیره چین

  • sama mohammadi

Comments (۱)

۰۲ آگوست ۲۲ ، ۰۱:۳۹
چه مطلب خفنییی
sama mohammadi
۱۵ آگوست ۲۲، ۲۱:۲۹پاسخ:
سلام عشقم ...مرسی⁦(◍•ᴗ•◍)❤⁩
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
𝓞𝓾𝓻 𝔀𝓸𝓻𝓵𝓭 . جهان من

𝓌𝑒 𝒶𝓇𝑒 𝒽𝓊𝓂𝒶𝓃 𝓌𝒾𝓉𝒽 𝒹𝒾𝒻𝒻𝓇𝑒𝓃𝓉 𝒸𝑜𝓁𝑜𝓇𝓈,𝓁𝒶𝓃𝑔𝓊𝒶𝑔𝑒𝓈,𝓈𝓀𝒾𝓁𝓁𝓈 𝒶𝓃𝒹... 𝒷𝓊𝓉 𝓌𝑒 𝒶𝓁𝓁 𝒽𝒶𝓋𝑒 𝓈𝒶𝓂𝑒 𝓉𝒽𝒾𝓃𝑔 𝓌𝑒 𝒶𝓁𝓁 𝓁𝒾𝓋𝑒 in earth

Categories
Daily Links