𝓞𝓾𝓻 𝔀𝓸𝓻𝓵𝓭 . جهان من

𝓞𝓾𝓻 𝔀𝓸𝓻𝓵𝓭 . جهان من

قوانین عجیب و غریب کره شمالی که باعث حیرت می شود
 
کره شمالی
 

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از برترین ها، کره شمالی تحت سلطنت «کیم جونگ اون» است که بعضاً با قانون‌ها و سیستم‌های عجیب خود شناخته می‌شود. در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا بعضی از عجیب‌ترین‌های آن‌ها را بیان کنیم که باعث تعجب شما خواهند شد.

۱. تقویم کره‌ی شمالی بر اساس تاریخ تولد اولین رهبر این کشور است

اگرچه در قرن ۲۱ هستیم، اما این موضوع در کره‌ی شمالی کاملاً متفاوت است. اگر بخواهیم به تقویم کره‌ی شمالیاستناد کنیم، اکنون در سال ۱۰۸ قرار داریم. این کار به منظور قدردانی از بنیانگذار این کشور است. این تقویم از تاریخ تولد «کیم ایل سونگ»، اولین رهبر این کشور، یعنی از سال ۱۹۱۲ شروع می‌شود.

 
 

 

۲. فقط ۳ شبکه تلویزیونی وجود دارد

با توجه به کنترل سفت و سخت همه چیز در کره‌ی شمالی، این موضوع زیاد هم چیز عجیبی نیست. در این کشور فقط سه شبکه‌ تلویزیونی با برنامه‌های محدود وجود دارد.

 
 

۳. قطع برق در شب

اگر از قطع گاه و بیگاه برق‌ در منطقه‌ی خود کلافه می‌شوید، کافی است کشور کره‌ی شمالی را در شب تصور کنید. این کار به منظور حفظ انرژی برق صورت می‌گیرد.

۴. برگزاری انتخابات با یک نامزد انتخاباتی

با توجه به رژیم پادشاهی و حکام خانوادگی از سال ۱۹۴۸، خنده‌دار است که هر سال انتخابات برگزار می‌شود. در کره‌ی شمالی رای دهندگان فقط حق انتخاب یک نفر را دارند و فرقی هم نمی‌کند که این انتخابات مربوط به چه منطقه‌ای و چه پستی باشد.

۵. والدین باید میز و صندلی برای فرزندان در حال تحصیل خود فراهم کنند

والدینی که فرزندان خود را به مدرسه می‌فرستند باید میز و صندلی مخصوص خود را نیز برای دانش‌آموزشان آماده کنند. بعضی از دانش‌آموزان نیز باید برای دولت کار‌هایی مثل جمع‌آوری اطلاعات انجام دهند.

 

۷. در کره‌ی شمالی فقط می‌توان از ۲۸ وب‌سایت دیدن کرد

شهروندان کره‌ی شمالی فقط می‌تواننند از ۲۸ وب‌سایت دیدن کنند. اینترنت آن‌ها که به آن «Kwangmyong» می‌گویند، برای

افرادی که به رایانه دسترسی دارند کاملاً رایگان است. با این حال رایانه‌ها بسیار گران هستند و برای خرید آن‌ها مجوزی از دولت نیز ضروری است.

 
 

۸. پوشیدن شلوار جین آبی ممنوع است!

دولت کره‌ی شمالی، پوشیدن شلوار جین آبی را به این دلیل که آن را سمبل امپریالیسم آمریکایی می‌داند ممنوع کرده است و شهروندان حق پوشیدن این شلوار‌ها را ندارند.

۹. مردان کره‌ای تنها ۲۸ مدل مو برای اصلاح سر خود دارند.

در کره‌ی شمالی مردان باید از لیست ۲۸ موردی مصوب دولت یکی را انتخاب کنند. اگر مدل مویی خارج از آن را اعمال کنند. توسط دولت دستگیر می‌شوند. این در حالی است که زنان مجرد نیز باید مو‌های خود را گوتاه نگه دارند، ولی زن‌های متاهل گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارند.

۱۰. استفاده از مدفوع انسانی به عنوان کود

در سال ۲۰۰۸ زمانی که کره‌ی جنوبی ارسال کود را به کره‌ی شمالی متوقف کرد، این کشور با کمبود حاد کود مواجه شد؛ بنابراین قانونی تصویب شد که مردم را موظف می‌کرد مدفوع‌های خود را به دولت تحویل دهند تا از آن‌ها کود درست کنند.

۱۱. دولت همه‌ی افرادی که در پایتخت زندگی می‌کنند را تحت کنترل دارد

با توجه به قانون‌های سفت و سخت قبل، شاید این قانون زیاد هم عجیب به نظر نرسد. در کره‌ی شمالی اشخاص برای زندگی در پایتخت این کشور یعنی «پیونگ یانگ»، به مجوز رسمی از سوی دولت نیاز دارند. علاوه بر این، مالک هر وسیله‌ی نقلیه‌ای که وارد پایتخت می‌شود جریمه می‌شود و افرادی هم که بخواهند از پایتخت خارج شوند نیز به اجازه‌ی دولت نیاز دارند.

۱۲. گوش دادن به بعضی از موسیقی‌ها ممنوع است

 
 

در سال ۲۰۱۵، «کیم جونگ اون» فرمان حکمی را داد که طی آن دولت باید تمام موسیقی‌های دارای ترانه‌هایی که دولت را تهدید می‌کنند را ممنوع کند. زیرا این موسیقی‌ها می‌توانند شهروندان را به سوی مخالفت با دولت سوق دهند.

۱۳. کره‌ی شمالی پول زیادی را خرج ارتش خود می‌کند

آزمایش‌های مکرر هسته‌ای و موشکی کره‌ی شمالی بر هیچکس پوشیده نیست. حتی اقتصاد رو به فروپاشی آن‌ها نیز باعث نشده که از هزینه‌های صرف شده در ارتش کم کنند. در این کشور حدود ۲۰درصد از درامد کل، صرف ارتش این کشور می‌شود.

۱۴. در کره‌ی شمالی قوانین بسکتبال کاملاً فرق می‌کنند

کره‌ی شمالی به وضوح خود را از سایر کشور‌ها متمایز کرده است و این قانون شامل ورزش‌های این کشور نیز می‌شود. تعجبی ندارد که به دستور رهبر عجیب و غریب این کشور، قوانین بسکتبال نیز بازنویسی شده اند. طبق قوانین بسکتبال کره‌ی شمالی، اسلم دانک‌ها ۳ امتیاز دارند و پرتاب‌های منطقه‌ای ۲ امتیازی در ۳ دقیقه‌ی آخر بازی دارای ۸ امتیاز هستند.

۱۵. آزادی در انتخاب دین و مذهب وجود ندارد.

به مانند بسیاری از محدودیت‌های دیگر در جنبه‌های مختلف زندگی مردم کره شمالی، هیچ گونه آزادی و استقلالی در انتخاب دین و مذهب وجود ندارد. رهبر این کشور، مردمان کره شمالی را بدون خدا می‌نامد و هر کسی را که دارای نشانه‌های مذهبی باشد را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

قانون سه نسل مجازات در کره شمالی

 

یکی از قوانین عجیب کشور کره شمالی این است که سه نسل مجازات برای افراد وجود دارد تنها دلیلی آن را مردی به نام شینگ دونگ هیوک می داند چرا که در کمپ 14 زندان کره شمالی به دنیا آمده است. چیزی حدود 150 نفر در این کمپ با دشوارترین کارها، قحطی و گرسنگی زندگی می کنند. براساس این قانون در کره شمالی اگر اعضای یک خانواده به عنوان مجرم و یا خائن شناخته شود که نشانگر ناسپاس آن ها باشد کل خانواده گرفتار می شوند، به عنوان مثال والدین، فرزندان، نوه ها همه به عنوان مجرم شناخته می شوند و باید مجازات شوند. در این زندان تنها یک نفر به نام دونگ هیوک فرار کرده است و توانسته داستانش را بازگو کند، طبق مصاحبه ای که وی با اندرسون کوپر انجام داده است و حقایق عجیبی را بیان کرده است.

 

 

قانون سه نسل مجازات در کره شمالی

 


در کره شمالی تعداد افراد اندکی می توانند از اینترنت استفاده کنند

 

در بسیاری از کشورها مانند انگلستان،کانادا، آمریکا و غیره شهروندان آن به راحتی می توانند از تلویزیون، اینترنت و دیگر سرگرمی های تکنولوژی استفاده کنند و دسترسی داشته باشند. اما در کره شمالی استفاده از اینترنت کالای لوکس به حساب می آید و تنها افرادی که به اینترنت دسترسی دارند کیم جونگ اون رهبر کشور و تعداد بسیار کمی ار شهروندان می باشند که برای انجام حرفه خود باید از اینترنت استفاده کنند! در واقع آن ها هم تنها به 28 وب سایت دسترسی دارند که بیشتر آن ها بر روی آگاه نگه داشتن شهروندان از اقدامات روز رهبرشان تمرکز دارند. سایر وب سایت ها شامل سایت غذا می باشد که فقط دستور غذاهای سنتی کره شمالی را دارد و سایر هنر و فرهنگ در این کشور در سایت های بسیار بی کیفیتی وجود دارند.

 

 

در کره شمالی تعداد افراد اندکی می توانند از اینترنت استفاده کنند

 


در کره شمالی تماس تلفنی با خارج از کشور مجاز نیست

 

از دیگر قوانین عجیب کره شمالی این است که به غیر از استفاده از اینترنت، تلفن هم کالای لوکس محسوب می شود. همان طور که می دانید در همه جای دنیا تلفن وجود دارد و استفاده از آن مجاز است، اما جالب است بدانید که درکره شمالی حتی ابتدایی ترین تلفن ها هم موجود نیست و آن ها از تلفن های ثابتی استفاده می کنند که به شدت تحت کنترل است و قوانین سختی برای استفاده از تلفن دارند که یکی از این قوانین ممنوعیت تماس بین المللی است. در سال 2007 مردی که بیش از یک تماس بین المللی داشت کشته شد! شهروندانی که این قانون را نادیده بگیرند در مقابل چشم 150 هزار نفر اعدام می شوند.

 

 

در کره شمالی تماس تلفنی با خارج از کشور مجاز نیست

 


پرهیز از کتاب مقدس در کره شمالی

 

در کره شمالی فرهنگ غرب ممنوع است از این رو کتاب مقدس که نماد فرهنگ غرب می باشد مجاز نیست، به عنوان مثل کتاب مقدس مسیحیان در کره شمالی ممنوع است و شهروندانی که با آن کتاب دستگیر شوند به دردسر می افتند. آن ها ترس از این دارند که این کتاب بر روی آن ها تاثیر بگذارد و یا باعث تغییر مذهب آن ها به دینی شود که در کشور کره شمالی قابل قبول نیست و پذیرفته نمی شود. این قانون عجیب کره شمالی را بسیار جدی می گیرند. یک بار زنی شانس خود را در رابطه با این موضوع امتحان کرد و این قانون را نقض کرد و به اعدام رسید. کره شمالی جایی برای امتحان کردن شانس نمی باشد.

 

 

پرهیز از کتاب مقدس در کره شمالی

 


در کره شمالی تنها افراد خاصی اجازه رانندگی دارند

 

در کره شمالی فقط مردها اجازه ی رانندگی دارند که در بیشتر موارد مسئولین دولتی هستند. این قانون برای افرادی که عجله دارند به مقصد برسند خوب است و بسیار عجیب! در چند سال گذشته تصویری در اینترنت منتشر شد که خیابان های خلوت در کره شمالی را نشان می داد. این قانون هم مانند دیگر قانون های عجیب کره شمالی دلیل خوبی ندارد. کره شمالی در رابطه با شهروندانی که قصد ترک کشور خود را دارند بسیار سخت گیر است. جالب است که حتی یک اتومبیل هم نمی تواند زیاد از کشور دور شود، از این رو شهروندان کشور کره شمالی با دوچرخه و یا پیاده به مقصد خود می روند.

 

 

در کره شمالی تنها افراد خاصی اجازه رانندگی دارند

 


مجوز زندگی در پایتخت کره شمالی

 

همان طور که در بالا گفتیم پایتخت کشور کره شمالی پیونگ یانگ است که حدود 2.5 میلیون جمعیت دارد. جالب است بدانید که برای زندگی در این شهر باید مجوز دولتی داشته باشید. دولت با توجه به سطح درآمد، میزان تحصیلات افراد و مفید بودن شهروندان تصمیم می گیرد که می توانید در کره شمالی زندگی کنید یا نه! عجیب است که این جمعیت در پیونگ یانگ زندگی می کنند و یک نفر باید با دقت مشخص کند که چه کسانی می توانند در بمانند و یا بروند.

 

 

مجوز زندگی در پایتخت کره شمالی

 


هم اکنون در کره شمالی سال 106 است

 

از دیگر قوانین عجیب کره شمالی این است که از تقویم جوچی استفاده می کند، جوچی به معنای خود اتکایی و خود کفایی است و نیز جزو ایدئولوژی این کشورمحسوب می شود. سال یک در این کشور مصادف با سال 1912 یعنی سال تولد کیم ایل سونگ که اولین رهبر کره شمالی بوده است می باشد، همچنین این سال تاسیس کننده کشور کره شمالی هم می باشد.

 

 

هم اکنون در کره شمالی سال 106 است

 


شرکت صد در صدی انتخابات در کره شمالی

 

در کره شمالی رای ندادن امری غیر قانونی است و باید تمامی شهروندان این کشور در پای صندوق های رای حاضر باشند. در کره شمالی هر 5 سال یک بار انتخابات ریاست جمهوری یا همان رهبری کشور برگزار می شود جالب است که تا به حال نه مخالفانی وجود داشته و نه مخالفی رای آورده است. تمامی مردم باید به رهبر کشورشان رای بدهند و به این شکل آن شخص تا پایان عمر رهبر کشور باقی می ماند.

 

 

شرکت صد در صدی انتخابات در کره شمالی

 


خوابیدن در کره شمالی

 

همان طور که در بعضی اوقات زندگی سخت و خسته کننده است و ما نمی توانیم هر روز سرحال و خندان باشیم، اما در کره شمالی این گونه نیست، اگر شهروندان در یک جلسه ای خوابشان ببرد و یا خمیاز بکشند مجازات می شوند. وزیر دفاع کره شمالی شخصی به نام هیون یونگ چول به طور اتفاقی در یک جلسه که توسط کیم جونگ اون برگزار شده بود خوابش برد و به طور بی رحمانه ای اعدام گردید و این مجازات بسیار سنگینی برای یک خستگی ساده است.

 

خوابیدن در کره شمالی

 

قوانین عجیب کره شمالی

اطلاعات عجیب درباره ی کره شمالی

  • sama mohammadi

فارسی

Comments (۰)

No Comment has been submitted yet!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
𝓞𝓾𝓻 𝔀𝓸𝓻𝓵𝓭 . جهان من

𝓌𝑒 𝒶𝓇𝑒 𝒽𝓊𝓂𝒶𝓃 𝓌𝒾𝓉𝒽 𝒹𝒾𝒻𝒻𝓇𝑒𝓃𝓉 𝒸𝑜𝓁𝑜𝓇𝓈,𝓁𝒶𝓃𝑔𝓊𝒶𝑔𝑒𝓈,𝓈𝓀𝒾𝓁𝓁𝓈 𝒶𝓃𝒹... 𝒷𝓊𝓉 𝓌𝑒 𝒶𝓁𝓁 𝒽𝒶𝓋𝑒 𝓈𝒶𝓂𝑒 𝓉𝒽𝒾𝓃𝑔 𝓌𝑒 𝒶𝓁𝓁 𝓁𝒾𝓋𝑒 in earth

Categories
Daily Links